Itä-Suomen yliopiston hallitus § 3 15.06.2018 UEF mainetutkimus Itä-Suomen yliopisto on tilannut T-Medialta yliopistoa koskevan mainekyselyn, jossa kohderyhmänä olivat yliopiston keskeiset sidosryhmät ja alueelliset poliittiset päättäjät. Tutkimus tehtiin T-Median Luottamus&Maine-mallilla, jossa organisaation mainetta mitataan kahdeksan osatekijän kautta. Näitä ovat hallinto, talous, johto, innovaatiot, vuorovaikutus, tuotteet ja palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. Tutkimus toteutettiin keväällä 2018 ja siihen osallistui vastaajia muun muassa yrityksistä, säätiöistä, tutkimuslaitoksista, kunnista ja alueen poliittisten päättäjien keskuudesta. Mainetutkimuksen mukaan Itä-Suomen yliopistolla on hyvä maine yhteistyökumppaneiden ja poliittisten päättäjien keskuudessa. Maineen osa-alueista parhaimpina pidettiin yliopiston hallinnon avoimuutta ja läpinäkyvyyttä, taloudellista vakautta ja johdon kyvykkyyttä. Tärkeimmiksi toiminnan kehityskohteiksi nousivat vuorovaikutus sidosryhmien kanssa sekä työnantajakuva. Kehitysmahdollisuuksia nähtiin myös yliopiston innovaatiotoiminnassa. Tarkempi selvitys mainetutkimuksen tuloksista on liitteenä 1 (tutkimusraportti: kumppanit) ja liitteenä 2 (tutkimusraportti: poliittiset päättäjät). Senior Advisor Hanna-Mari Aula T-Mediasta esittelee asiaa kokouksessa. Esitys: Hallitus merkitsee mainetutkimuksen tulokset tiedoksi. Päätös: Esityksen mukaisesti.